Sosyal Medyanın 16 Temel Kuralı

  1. İçeriğinizin kalitesini artırın – Bu websiteleri için birinci ve en önemli önceliktir. Çoğu site “statik”, yani nadiren güncellenir ve vitrin olarak kullanılır. Sosyal medya içerikli bir sitenin optimizasyonunu yapmak için içeriğin kalitesini artırmanız gerekir. Bir blog oluşturmak büyük bir adımdır; ancak beyaz kitaplar ve düşünce yazıları oluşturmanın ya da sadece başka yerlerde bulunan içeriğin daha kullanışlı biçimde bir araya getirilmesinin farklı yöntemleri vardır.
  2. Etiketleme ve bookmarkingi kolaylaştırın – “add to del.icio.us” a hızlı butonlar gibi özellikler eklemek sayfaları etiketlemenin kolay bir yoludur; ancak bunu, sayfaların ilgili bir dizi etiketi, (bir siteyi etiketlemek istediğinizde otomatik olarak gelen) link için öneri notlarını içermesini sağlayarak ve bookmark sitelerinde (sadece anasayfada olmamak üzere) kendi sayfalarımızı ön sıralarda etiketleyerek aşmış durumdayız.
  3. Gelen linkleri ödüllendirin – Çoğunlukla bir blogun (yahut websitenin) başarısını ölçmek için kullanılan bir araç olan gelen linkler, genel sıralamalarda ve arama sonuçları arasında yükselmede oldukça önemli rol oynar. Bunların sayısını artırmak için açık bir şekilde ödüllendirmeniz gerekir. Permalinks’ten Similarly kullanımına kadar sitenizde size bağlananlar için görülebilirliğinizi sağlar.
  4. İçeriğinizin gezinmesini sağlayın – SEO’dan farklı olarak SMO, yalnızca bir sitede değişiklik yapmak için kullanılmaz. Taşınır içeriğiniz (PDF, video, ses dosyaları, vb.) olduğunda ilgili sitelere göndermeniz içeriğinizin daha fazla gezinmesini ve sonuç olarak sitenize link gelmesini sağlayacaktır.
  5. Mashup’ları (farklı websiteleri tarafından kullanılan uygulamaların kendi websitenizde bir arada kullanılmasını) destekleyin – Birlikte yaratımın dünyasında, başkalarının (geçerli bir sebeple) kendi içeriğinizi kullanmalarına izin vermek konusunda daha açık olmak gerekmektedir. Youtube’un Kes yapıştır işlemi yapılması için kod sunması fikri kullanıcıların sitelerinden video yüklemelerine olanak sağlayarak büyümelerine yardımcı olmasını sağlamaktadır. RSS yoluyla içeriğinizi dağıtmak, diğerlerinin trafik oluşturabilecek ya da içeriğinizi çoğaltabilecek mashup’lar oluşturmasını kolaylaştırır.
  6. Size faydası olmasa bile kullanıcı kaynağı olun – amaçlarına hizmet edecek alanlara giden linkler sağlayarak kullanıcılara değer katın. Doğru konumlandırılmış olduktan sonra, rakiplerinizin sitelerine linkleriniz bile olsa bilgi bulmada ilk kaynak olacağınız için kazanan siz olursunuz. Bunun SMO’ya ne katkısı vardır? İnsanlar sitenizi ziyaret edecek ve faydalı ya da “en iyi” kılavuz olarak etiketleyecektir. Yanı sıra, arama motorları sonuçları arasında daha çok çıkmanızı sağlayacaktır.
  7. Yardımcı ve değerli kullanıcıları ödüllendirin – Çoğunlukla sosyal sitenizin etkieyici ve şampiyon oyuncuları olan yararlı yahut popüler kullanıcılar yaptıkları işi anasayfada tanıtarak ya da bir puanlama sistemi geliştirerek satın alımlarını artırmayı planlar. Bazen hızlı bir e-posta ya da özel bir notla takdir ettiğinizi belirtmeniz çok işe yarayabilir. Belki tam olarak SMO değildir; ancak sitenize daha yakın toplulukların en değerli üyelerini muhafaza etmenizi sağlayacaktır.
  8. Topluluğa saygı gösterin – Bu, sosyal medyadaki etiketin en önemli kuralı sayılabilir. Topluluğa saygı gösterin. O kadar da zor değildir. Yoldan çıkmadığınıza ve herkese kendinize davranılmasını istediğiniz biçimde davrandığınıza emin olun. Bunlar zaten gerçek hayatta da tuygulamanız gereken sosyal becerilerdir, yalnızca çevirimiçi ortamda da uygulamanız gerekiyor.
  9. Başkalarını dinleyin – Çevrimiçi ortamda sizin görüşlerinize katılmayan biri olduğundamuhtemelen ona ne kadar hatalı/haksız olduğunu söylersiniz. Derhal saldırıya geçmek yerine gerçekten ne demek istediklerini dinleyin. Blogunuza ya da Twitter’da yorum yazanları dinleyin. Sebeplerini anlamaya çalışın. Her şeyi bilemezsiniz; ancak dinlemek için vakit ayırırsanız başkalarından çok şey öğrenebilirsiniz.
  10. Sorumluluklarınızı bilin – İnternetin olanak tanıdığı gizlilik yüzünden çevrimiçi sorumluluk olmamasına karşı pek az yaptırım söz konusudur. İnsanlar hiçbir tepki ile karşılaşmadan istediklerini yapmakta ve söylemektedirler. Böyle olmayın. Yerine, çevrimiçiyken yaptıklarınızdan kendinizi sorumlu tutarak onurlu davranın. Sorumlu davranarak, insanların fikirleri sizinkilerle uyuşsun uyuşmasın size saygı duyacaklardır.
  11. Nazik olun – Sayılan tüm bu kurallar bir noktaya varmaktadır – nazik olmalısınız. İnsanların birbirine karşı nazik olması bu kadar güç mü? İsterseniz bana eski kafalı deyin; ama çevrimiçi iken diğer insanlara saygılı davranmanın yanlış bir tarafı yoktur.
  12. Nerden geldiğinizi unutmayın – BlogStar ya da sektör lideri olduktan sonra başladığınız nooktadan uzaklaşmak bazen kolay olabilir. Yolunuz boyunca size yardım edenleri ve emeği geçen herkese saygı göstermenin ne kadar yararlı olacağını unutmayın.
  13. Yenilikten korkmayın, yeni kalın – Medya her dakika değişmekte ve şekil değiştirmekte, sosyal alanınızdaki yeni araç, ürün ve zorlukları takip edin.
  14. Sosyal Medya Optimizsyonu (SMO) stratejisi geliştirin – amacınızı tanımlayın ve hedeflerinizi belirleyin. Bu taktikleri uygulayarak istediğiniz sonuçlara ulaşabileceğinizin bilincinde davranın. Ün, satışlar, etki, güvenilirlik, hayır, trafik/sayfa görüntülme, vb.
  15. SMO sratejinizi ustaca seçin – Hangi davranışın arzu edilen sonucu en çok etkileyeceğini bilin. SES San Jose “Sosyal Medya ile Pazarlama” oturumu sırasında Plum’dan Hans Peter Brondmo’ya göre sosyal medya ile ilgilenenlerin %1’i içerik yaratıcısı, %10’u içeriği zenginleştiren, %90’ı içeriği tüketenlerden oluşmaktadır. İçerik yaratıcıları ve içeriği yeniden bloga ekleyen ve mashup yapanların etkisi oldukça büyüktür. İçerik yaratımını kolaylaştırmak ve en verimli sonucu sağlayacak içerik değişiklikleri için ne yapabileceğinizi düşünün.
  16. SMO’yu işinizin ve en iyi çalışmalarınız bir parçası haline getirin – İyi bir arama motoru optimizasyonu ile SMO taktiklerinizi işletmenizin en iyi çalışmalarının bir parçası haline getirmelisiniz. SMO taktiklerini bütünleştirmenin şablon seviyede doküman oluşturmada ve bilgi dağıtımının bir parçası olarak yollarını bulmalısınız. Sosyal bookmark’ları desteklemek ve gelen linkleri kuruluş bazında standart bir uygulama olarak ödüllendirmek gibi küçük şeyler etkili olabilir.
  17. Kaynak: http://rohitbhargava.typepad.com/weblog/2006/08/5_rules_of_soci.html


logo

© Foch Agency, FOÇ Bilgi teknolojilerinin ticari markasıdır. Tüm hakları saklıdır.

Foch Agency Japanese Website Foch Agency English Website